סמרטה מסבירים את ההבדלים בגישה בין אנשים שפשוט צורכים תוכן בפלטפורמות חברתיות לבין אלה שמייצרים ממנו רווחים

הפופולריות של המדיה החברתית הולידה התנהגויות שונות של משתמשים: חלקם פשוט צורכים תוכן, בעוד שאחרים ממנפים אותו כמקור הכנסה. סמרטה, חברה מובילה בניהול נכסים דיגיטליים, מציינת כי הבחנה משמעותית טמונה באופן שבו המשתמשים רואים את הפלטפורמה: הנאה פסיבית מול כלי אסטרטגי לצמיחה והכנסות. אחרי הבנת ההבדלים האלה, אפשר להעריך טוב יותר את מה שנדרש כדי להפוך את פעילות המדיה החברתית מבילוי למאמץ רווחי.
סמרטה מסבירים איך ליצור נכס דיגיטלי
תוכן עניינים

הצרכן הפסיבי: הנאה מתוכן ללא כוונה

רוב המשתמשים בפלטפורמות חברתיות עוסקים בתוכן רק בשביל בידור, הרפיה או שמירה על קשר. לפי סמרטה, צרכנים כאלה מתמקדים בדרך כלל בצפייה בסרטונים, פרסומי לייקים ומעקב אחר טרנדים, ללא יעדים שקשורים למדדי רווח או מעורבות. עבורם, המדיה החברתית היא בריחה ולעתים רחוקות הם חושבים על הפוטנציאל של התוכן לייצר ערך מעבר להנאה אישית. צרכנים פסיביים נוטים גם לגישה מפוזרת לפרופילים, המעורבים בתוכן ממגוון רחב של תחומי עניין במקום לפתח נוכחות אינטרנטית ממוקדת. סמרטה מציינים שזה מגביל את טווח ההגעה הפוטנציאלי של הפרופיל שלהם, מכיוון שאלגוריתמים מעדיפים פרופילים שמפרסמים באופן עקבי על נושאים. משתמשים כאלה בדרך כלל לא עוסקים בכלים אנליטיים או באסטרטגיית תוכן, מכיוון שאין להם כוונה להפוך את הנוכחות לנכס מובנה.

המעבר לגישה אסטרטגית

סמרטה מדגישים כי הצעד הראשון להפקת רווחים ממדיה חברתית הוא אימוץ גישה אסטרטגית. זה דורש בחירת נישה ברורה, מיקוד לקהל מסוים ויצירת תוכן היוצר רזוננס עם העוקבים בקטגוריה זו. סמרטה מדגישים שאלה שמצליחים לייצר רווחים מפלטפורמות חברתיות רואים בפרופילים פרויקטים, תוך תשומת לב רבה לאיזה תוכן מושך מעורבות ומשכללת את האסטרטגיה בקצב גבוה. היבט מרכזי נוסף הוא הבנת הכלים של הפלטפורמה לבניית מותג. סמרטה ממליצים שאנשים שמטרתם לייצר רווח מהתוכן שלהם צריכים להתחיל להשתמש בתובנות ובניתוחים שמספקים הפלטפורמה כדי לעקוב אחר צמיחה ומעורבות. זה עוזר למשתמשים לזהות את סוג התוכן שמתפקד היטב ומאפשר להתאים את האסטרטגיות בהתאם ובסופו של דבר להגביר את הנראות ואת פוטנציאל ההכנסות.

יצירת תוכן עקבי, מונחה ערך

הבדל מהותי אחד בין צרכנים פסיביים למונטיזרים אקטיביים טמון בסוג התוכן שהם מייצרים. סמרטה ממליצים כי בעוד שמשתמשים מזדמנים יכולים לפרסם באופן ספורדי או על נושאים שונים, מונטיזרים נותנים עדיפות לתוכן עקבי ובעל ערך המותאם לתחומי העניין של הקהל שלהם. לדוגמה, מישהו שמכוון לחובבי כושר יתמקד בטיפים לאימון, עצות בריאות או המלצות למוצרים שקשורים לכושר. עקביות היא קריטריון חשוב לבניית קהל מסור וזה חשוב למי שרוצה להרוויח רווחים. סמרטה מציינים שתזמוני פרסום אמינים ונושאים מרתקים יוצרים אמון בין העוקבים ומעודדים אותם לחזור ולתקשר באופן קבוע. עבור יוצרי תוכן, גישה כזאת מגבירה את הנראות וסוללת את הדרך לשותפויות פוטנציאליות עם מותגים המתואמים עם הנישה שלהם.

מעורבות עם עוקבים: מאהבתי מזדמנים לבניית קהילה

נכס דיגיטלי מוצלח דורש מעורבות פעילה של הקהל, דבר שצרכנים פסיביים רואים בו רק לעתים רחוקות. סמרטה מדגישים שהמונטיזרים נותנים עדיפות לבניית קהילה ובאיסוף לייקים. על ידי תגובה לתגובות, אירוח מפגשי שאלות ותשובות ואפילו שיתוף עוקבים ביצירת תוכן באמצעות סקרים או אתגרים, מונטיזרי בונים קשרים עם הקהל שלהם. רמה של אינטראקציה מגדילה את מדדי המעורבות ומעודדת נאמנות בקרב עוקבים, שמשמשת למונטיזציה. סמרטה מדגישים שעוקבים שמרגישים חלק מקהילה נוטים יותר לתמוך בפרופיל באמצעות שיתופים, המלצות ואפילו רכישות אם היוצר מציע מוצרים או שירותים.

שימוש בשותפויות ותוכן ממומן

מונטיזרים מייצרים הכנסות באמצעות שותפויות עם מותגים או על ידי הצגת תוכן ממומן, מושג זר לצרכנים פסיביים. סמרטה מסבירים ששיתופי פעולה בין מותגים ומשתמשי מדיה חברתית מועילים מאוד, שכן הם מאפשרים למותגים להיכנס לקהלים מבוססים, בעוד שבעל הפרופיל זוכה לתגמולים כספיים על קידום מוצרים רלוונטיים. סמרטה מדגישים את החשיבות של בחירת מותגים שתואמים את הנושא והערכים של הפרופיל. שיתופי פעולה אותנטיים מועילים למונטייזר מבחינה כלכלית ומוסיפים ערך לקהל, שעשוי למצוא את המלצות המוצרים האלה מועילות באמת. תוכן ממומן הופך ל-win-win עבור כל הצדדים המעורבים, מכיוון שהוא מחזק את האמינות והרלוונטיות של הפרופיל בנישה שלו.

שימוש באנליטיקס לאופטימיזציה של צמיחה והכנסות

עבור אלה שרוצים לייצר רווח, מדדים כמו טווח הגעה, שיעור מעורבות ודמוגרפיה של עוקבים חשובים בעיצוב אסטרטגיית תוכן. סמרטה מציינים כי על ידי תגובה לתובנות, יוצרי תוכן יכולים למקסם את הפוטנציאל של הפרופיל שלהם. בניגוד למשתמשים מזדמנים, שלעיתים רחוקות בודקים ניתוח נתונים, מונטיזרים מעריכים באופן קבוע את המדדים האלה כדי לקבוע איזה תוכן מהדהד הכי טוב עם הקהל שלהם. סמרטה גם מציינים שתהליך חידוד אסטרטגיות המבוססות על ניתוח נתונים נמשך. מונטיזרי רווחים מצליחים מתנסים בפורמטים שונים – כמו סרטונים, סטרימינג בשידור חי ופוסטים אינטראקטיביים – כדי לראות מה מניע את המעורבות הגדולה ביותר. גישה איטרטיבית מאפשרת להמשיך ולשפר את האסטרטגיות ולהביא למצב שבו הפרופילים יישארו מושכים ובעלי ערך כנכסים דיגיטליים.

בחינת זרמי הכנסה מעבר ליצירת תוכן

סמרטה מציינים שהמדיה החברתית משמשת כפלטפורמה לתוכן וכשער להזדמנויות אחרות להפקת הכנסה. לדוגמה, מונטיזרים מסתעפים להציע מוצרים דיגיטליים, כמו קורסים מקוונים, ספרים אלקטרוניים או שירותי ייעוץ שקשורים לנישה שלהם. גישה כזאת מאפשרת לגוון את זרמי ההכנסות ולגבש עוד יותר את הפרופילים כנכסים דיגיטליים. סמרטה ממליצים שאנשי מונטיזציה יכולים למנף פרופילי מדיה חברתית ככר השקה למותגים אישיים, מה שמוביל להזדמנויות כמו דיבור בפני קהל, שגרירות מותגים או שיתופי פעולה עם יוצרים אחרים. כל זרם הכנסה נוסף משפר את הפוטנציאל של הפרופיל כנכס דיגיטלי בר קיימא ומאפשר ליוצר להמשיך להפיק תועלת מנוכחותם במדיה החברתית.

לסיכום

ההבדלים בין צרכנים פסיביים לאלה שמייצרים רווחים מפלטפורמות חברתיות ברורים ומשפיעים. סמרטה מדגישים שאנשי מונטיזציה רואים את המדיה החברתית עם חשיבה מקצועית, מאמצת אסטרטגיה, עקביות ומעורבות ככלים חשובים לצמיחה. על ידי שימוש בניתוחים, עידוד קהילה וחקירת שותפויות, הם הופכים פרופיל פשוט לנכס בעל ערך. עבור אלה שמעוניינים לקחת את המדיה החברתית מעבר לשימוש מזדמן, התובנות של סמרטה מדגימות איך גישה מובנית ומכוונת יכולה לפתוח אפיקים חדשים לצמיחה ולהצלחה.

דילוג לתוכן