עומס ודילוג קווים. אוטובוסים של חברת מטרופולין | צילום: צביקה טישלר

דו"ח של ארגן נוסעי התחבורה הציבורית "15 דקות" חושף כי נוסעים רבים ממשיכים להתלונן על קו 149 שעובר ברעננה, כפר סבא ותל אביב. הפתעה נרשמה בקו 347 מתל אביב לאזור התעשייה ברעננה, שעובר דרך המרכז הבינתחומי - ולא נכנס הפעם לרשימה.

בארגון אוספים מאז תחילת שנת 2016 תלונות של נוסעי תחבורית ציבורית בכל רחבי הארץ, בין השאר באמצעות אפליקציה ייעודית. במחציית הראשונה של 2018 הגיעו לידיהם כ-3,000 דיוחים על קרוב ל-700 קווים, אחד מהם של חברת מטרופולין שעובר ברעננה וכפר סבא.

כאמור, למקום ה-3 ברשימה השחורה, הגיע קו 149 כפר סבא-רעננה-תל אביב. בדו"ח צוין כי התלונות על הקו כללו: איחורים רבים, זמני המתנה ארוכים ונסיעות שאינן מבוצעות על לפי תנאי הרישיון. בנוסף, דילוגי אוטובוסים על תחנות לאיסוף נוסעים. על פי דו"ח הארגון נדרשת הגברת אכיפה מצד משרד התחבורה ומתן עדיפות בדרך על ידי הוספת נתיבי תחבורה ציבורית בכביש 4 ו-5.

יש לציין כי קו 347 שהחל לפעול רק לפני מספר שנים והפך לידוע לשמצה בעיקר בשל העומס הרב בו בשעות השיא, כלל לא נכנס הפעם לרשימה. ניתן להעריך כי הסיבה לכך נעוצה בין היתר בהחלטת מטרופולין, בעקבות לחץ הציבור בכלל והסטודנטים במרכז הבינתחומי בפרט, להגביר את מספר הנסיעות בקו. גם קו 501 שכיכב בשנה שעברה, נעדר מהרשימה.

לפי הנתונים הארציים, 37 אחוז מהתלונות נוגעות לאוטובוסים שלא הגיעו לתחנות, בשל איחור או שלא יצאו לדרך כלל. רבע מהתלונות נוגעות לשירות לקוי ועוד 16 אחוז מתייחסות לאוטובוסים שדילגו על תחנה.

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה: "כפי שעולה מהדו״ח, אחד הנושאים המרכזיים הוא היעדר נתיבי תחבורה ציבורית ואנחנו פועלים מול משרד התחבורה, שאחראי על תחום התשתיות. מטרופולין נותנת מענה מקצועי ויעיל לכל תלונה שמגיעה לחדר הבקרה או למוקד החברה בזמן אמת. לעצם הממצאים, מדובר בקווים בעלי ביקוש גבוה. תגברנו את קו 90 פעמיים מתחילת השנה ולגבי קו 149, קיימת תוכנית תגבור, שתיושם בזמן הקרוב".