הבניינים שעברו שיפוץ. "נעשה כאן עוול לכל הדיירים" | צילום: אסף פרידמן

שני בניינים ברחוב החי"ל 30 ו-32 ברעננה עברו תהליך תמ"א 38 לחיזוק המבנים, ובתוך כך נוספו להם 14 דירות חדשות, שבע בכל בניין. אלא, שלטענת התושבים שרכשו את הדירות החדשות לאחר השיפוץ, הדירות נמסרו להם בלי שחוברו באופן תקין לחשמל ובלי שעוני חשמל. לטענתם, הם סובלים מהפסקות חשמל חוזרות ונשנות במהלך היום

"הדירות נרכשו במיטב כספינו", טוען אחד הדיירים. "אני קיבלתי את הדירה באיחור של 13 חודשים, ולא היה לי איפה לגור בזמן הזה. גם שאר הדירות נמסרו באיחור של כמה חודשים. אף דירה לא נמסרה בזמן. אף שחברת הקבלן קיבלה טופס אכלוס מטעם העירייה, לא כל הדירות חוברו לחשמל". 

"לדעתי יש מקום להתערבות של נבחרי העיר", הוא מוסיף. "אני לא מבין איך התקבל טופס אכלוס לבניינים בלי חיבור לחשמל באופן חוקי? הרי לא סיימו את העבודות. לי אין שעון חשמל בבית, אם אני מדליק מכונת כביסה ודוד חשמל יחד, החשמל של הדירה הסמוכה קופץ. כשיורד גשם כל חדר המדרגות מתמלא מים, והקבלן לא סיים את העבודה שהוא התחייב לה. נעשה כאן עוול לכל הדיירים. לא קיבלנו את מה שהובטח לנו". 

מהקבלן המבצע "קבוצת תמר" נמסר: "'קבוצת תמר' היא חברה ותיקה מאוד ובעלת ניסיון רב בענף הנדל"ן. החברה היא חברה יזמית, המבצעת בפועל את הפרויקטים שלה. בעשור האחרון התמקדה החברה בתחום התמ"א 38 בחיזוק מבנים, ופועלת רבות בעיר רעננה. לחברה יש יותר מעשרה בניינים בעיר בשלבי בנייה שונים, ובניינים שנמסרו לדיירים. פרויקט החי"ל 32-30 הוא פרויקט חיזוק מבנים מורכב ומסובך, הכולל שני בניינים צמודים בקיר משותף. יודגש, כי הליך חיזוק המבנים, המשלב ישן וחדש, הוא הליך מסובך כשלעצמו, ויש מעט מאוד חברות בעלות ניסיון בתחום זה. כחברה יוזמת ומבצעת, אנו מקבלים על עצמנו את מלוא האחריות, בשונה מחברות אחרות בתחום, המפנות את הדיירים לקבלן הביצוע.

"בנושא הליקויים בדירות, ליקויים בפרויקט במסגרת תמ"א הם לצערנו דבר שכיח. החברה פועלת בכפוף לחוק ולהסכמים עם הרוכשים, וכל הליקויים יטופלו במסגרת בדק הבית הקבוע בחוק. עוד יובהר, שהבניין קיבל טופס 4 לאחר שעבר את כל הבדיקות הקבועות בחוק, ובכללן כל הנושאים שהוזכרו. בנוגע לחשמל בדירות, הבניינים קיבלו אישור לחיבור חשמל על פי החוק. הליך זה מול חברת החשמל עומד להסתיים, וחברת החשמל קבעה מועד לביקורת בבניינים לקראת סוף החודש. אנו פועלים על פי החוק ובמסגרת כל התקנים הקבועים בו

"אנו מבינים ללבם ומבינים את מצוקתם הזמנית של הדיירים, ופועלים בנחישות לסיים את הפרויקט על הצד הטוב ביותר, כפי שנעשה עד כה ביתר הפרויקטים שביצעה החברה. כצעד של רצון טוב, תוך שמירה על האווירה הנעימה עם הדיירים, נקיים פגישה עם נציגות הדיירים, כדי לקבל החלטה משותפת לתוספת ולשדרוג השטח הציבורי, לרווחת הדיירים וכהוקרה על הסבלנות".