שומעים אותה מתקרבת | צילום: דוברות רכבת ישראל

ביום שלישי בשבוע הבא (3.7) לפנות בוקר, תצא בפעם הראשונה לדרך "רכבת השרון", שצפויה לשדרג את הנסיעה לתושבי האזור. רכבות  רעננה-מערב ורעננה-דרום, תחלנה לפעול דרך הוד השרון, כפר סבא, ראש העין, פ"ת בואכה ת"א. 

ברכבת ישראל צופים ביקוש גבוה לנסיעות מהתחנות החדשות, בעיקר בשעות העומס המאופיינות בגודש כבד בכבישי השרון וכניסות לתל אביב. על פי ההערכות, אלפי נוסעים ביום יעשו שימוש בתחנות אלה. יש לציין כי לוח הזמנים המלא טרם פורסם באתר הרכבת, וצפוי להתפרסם רק היום בשעות הערב או מחר.

בשלב הראשון, חציון שני לשנת 2018, הקו יחובר לקו הוד השרון-ב"ש (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תיארך כ-40 דקות. בשלב השני (2019), תחובר קשת רכבת השרון במלואה, והקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ- 20 דקות. לקראת הפעלת רכבת השרון, גויסו צוותים לתחנות, הוקמה מחלקת מנהרות ומוקד מנהרות ובוצעו תרגילי חירום.

תחנת רעננה דרום ממבט על | צילום: דוברות רכבת ישראל

"רכבת השרון" הינה חלק מפרויקט 531 שתוכנן ובוצע על ידי נתיבי ישראל, וכולל את כביש 531 ומסילות השרון שאורכן 33 ק"מ וחלק ניכר מהן בתצורת סלאבטראק (לוחות בטון), לצד שתי תחנות נוסעים חדשות עם נגישות לצירי תנועה מרכזיים: רעננה-דרום, בעומק של 14 מטרים מתחת לאדמה, ורעננה-מערב הממוקמת מתחת לכביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. בין שתי התחנות החדשות נחצבה מנהרה באורך של 1.8 ק"מ.

יחד עם פתיחת הרכבות ברעננה, יושק באותו תאריך לו"ז הקיץ החדש של רכבת ישראל, במסגרתו יופעלו מעל 500 רכבות, לראשונה גם למרכזית המפרץ החדשה. "אנו קוראים לציבור המבלים בקיץ לוותר על הרכב הפרטי והפקקים, לחסוך זמן יקר וכסף, וליהנות מהדרך למוקדי הבילוי והנופש", נמסר מרכבת ישראל.

נא לא לשכוח פריטים וחפצים ברכבת | צילום: דוברות רכבת ישראל