איך מקבלים טופס 17? מה זה שב"ן? לאיזה רופא אני שייך? ואיך מזמינים פה תור?

מעבר לקופת חולים נשמע כמו "תיק" רציני, מסובך ומורכב, שרובנו מעדיפים להתרחק ממנו. ההחלטה לעבור מקופת החולים שלנו לקופה אחרת, מתקבלת לרוב לאחר בדיקה מעמיקה וחשיבה רבה שכן מדובר בבריאות שלנו ושל משפחתנו.

דוח הביטוח הלאומי שמתפרסם מידי שנה ומסכם את אחוז המעברים בין הקופות, מדווח כי הנדידה בין הקופות עומדת על 2% בלבד בשנה. 

אחת הסיבות לכך היא התפיסה שתהליך המעבר הוא ארוך ומסורבל ודורש המון אנרגיה וזמן. לכן רובנו מעדיפים להתחמק מהמטלה, גם אם  אנחנו לא מרוצים מהקופה בה אנו מבוטחים ומעוניינים מאוד לעבור לקופה אחרת, אנחנו דוחים ומתחמקים מלעשות זאת.

שירות חדש וייחודי למכבי שהחל בעיר רעננה, מאפשר למצטרפים החדשים למכבי לעשות סדר בבלאגן ולבצע מעבר חלק ופשוט לקופה החדשה. מספר משפחות כבר זכו לביקור ראשון מצד נציגי מכבי שרותי בריאות.

כל חבר חדש שיצטרף למכבי יוכל לקבוע בביתו מפגש עם נציג מכבי כדי לקבל את כל הפרטים הנדרשים במסגרת המעבר וגם לבצע את רוב הפעולות הנדרשות כבר במפגש הראשון, כדי לקבל את השירותים העומדים לרשותו.

נציגת מכבי במפגש עם מצטרפים חדשים בעיר | צילום: מכבי שרותי בריאות-

במעמד המפגש יוכל המצטרף החדש לקבל סיסמא לאתר ולאפליקציה של מכבי, לקבוע תור ראשון לרופא המשפחה שלו או לבדיקות סקר להן הוא זקוק, לבחור רופא ילדים, להנפיק כרטיס חבר ולשמוע על הזכויות להן הוא זכאי בביטוחים השונים ועל השירותים המצויים בקרבת ביתו. בהזדמנות זו, יוכל גם לשאול ולקבל מידע כללי וסיוע לצרכים אישיים במידת הצורך.

מדובר במהלך שירותי חסר תקדים בקרב קופות החולים בארץ ומטרתו ללוות את החברים החדשים מרגע הצטרפותם, במיוחד בשלבים הראשונים שמבססים את חוויית השירות של המצטרפים החדשים בעתיד.

השירות החל ברעננה לפני מספר שבועות ובקרוב יתרחב לערים נוספות באזור השרון.

סיגל דדון לוי ראש מחוז השרון במכבי שירותי בריאות: "בעידן בו כולם מדברים חדשנות, אנחנו לוקחים אותה צעד אחד קדימה. הטמענו בתהליך קליטת המצטרפים החדשים מפגש ביתי, אחד על אחד, כדי לענות על כל השאלות המתעוררות במסגרת המעבר וגם כדי לענות על צרכים ובקשות באופן מיידי, כדי שהמעבר יהיה חלק, נעים ופשוט וכדי לתת אווירה של בית כבר מההתחלה. כמה פשוט-ככה חדשני".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו