גיל שלם מכפר סבא זכה השבוע בפיצוי של 27 אלף שקל בתביעה שהגיש נגד חברת מטרופולין באזור השרון, על מקרים רבים של נסיעות אוטובוס שלא בוצעו, או יצאו באיחור.
למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: יוגב עמרני
שלם, שייצג את עצמו, תבע את חברת האוטובוס בבית דין לתביעות קטנות ומשלא הגיעו להסכמה בין הצדדים, הגיע התיק לבית משפט השלום, שם פסק השופט אלדד נבו כמעט את מלוא סכום התביעה (כ-33 אלף שקלים).  על פי כתב התביעה, מדובר ב- 39 איחורים ונסיעות שלא בוצעו או התאחרו בין השנים 2015-2016, שגרמו עוול רב לתושב, המשתמש בתחבורה הציבורית לצורך עבודתו ופרנסתו. 
התובע ערך רישום מדויק של כל האיחורים והחיסורים של האוטובוסים, דבר שהקל על מהלך הראיות במשפט. מנגד, טענה הנתבעת, חברת מטרופלין באמצעות עו"ד דקלה עוז, כי 6-7 דקות לא נחשבות איחור, וכי קיים מחסור בכח אדם וכן כי ישנן בעיות לוגיסטיות לעיתים שמקשות על ההגעה בזמן. 
השופט לא קיבל את טענות מטרופולין: "על מטרופלין המעניקה שירות ציבורי בעל חשיבות מהמדרגה הראשונה לדאוג לקיומם של התנאים שיבטיחו מתן שירות סדיר, גם בתקופות חגים וגם במחיר כלכלי של גיוס כח אדם נוסף במחיר גבוה". השופט קבע עוד כי יש לפצות את תושב העיר בכל אחד מהמקרים על בזבוז זמן משווע ועוגמת נפש, וכן כי הוא מקווה שפיצוי זה יבהיר לחברת מטרופולין "את משמעות מחדליה ויהווה גורם מרתיע בעתיד". 
גיל שלם: "אני מקווה שזה אכן יהווה גורם מרתיע ואני מאוד מקווה שפרסום המקרה יעודד אחרים לתבוע, כדי שאולי המצב ישתפר". 
מחברת מטרופולין נמסר: "חברת מטרופולין מוציאה מידי שבוע כ-30 אלף נסיעות תחבורה ציבורית. מטבע הדברים, על אף הקפדה גבוהה על זמני הנסיעות ויציאת האוטובוסים, ייתכנו תקלות במתן השירות. בתוך כך חשוב להדגיש כי הנוסע תיעד כ-30 נסיעות בטווח של למעלה משנתיים, ועל כן מדובר במקרים חריגים, שאין בהם כדי להעיד על טיב ואיכות השירות שמעניקה החברה מידי יום למאות אלפי נוסעים".