העבודות בתחנת רעננה דרום | צילום: רועי רובינשטיין

רב סרן שמועתי פעל ברעננה שעות נוספות ביממה האחרונה, בכל הקשור לשאלה מתי תיפתח תחנת הרכבת בעיר. זאת לאחר שבכירים בחברת "שפיר" טענו כי פתיחתן של תחנות הרכבת "רעננה דרום" (בצומת כפר סבא) ו-"רעננה מערב" (בצמוד לפארק רעננה) תידחה במספר חודשים. כמו כן משבר העבודות בשבת ברכבת ישראל הוסיף עוד שמן למדורת הבלבול.

מיינט רעננה בדק עם שלושת הגורמים הקשורים לפיתוח, בניית והפעלת התחנות: "רכבת ישראל", חברת "נתיבי ישראל" וחברת "שפיר" (המבצעת את העבודות בשטח) וגילה כי למעשה הרכבת עתידה להתחיל לפעול במחצית השנייה של שנת 2018.

אז מה לוח הזמנים? תחנות הרכבת "רעננה דרום" ו"רעננה מערב" אמורות לעבור לידיה של רכבת ישראל בפברואר 2018, כאשר שתי התחנות אמורות להתחיל לפעול לכיוון מזרח בלבד ולהתחבר לקו השרון בין חודש יולי לחודש דצמבר בשנה הבאה (המועד הספציפי טרם נקבע). בתכנון רכבת ישראל לשנת 2019 נמצא גם חיבורה של תחנת הרכבת "רעננה מערב" לקו הרכבת לתל אביב.

עוד נודע כי בדומה להפסקת פעילות הרכבת בחודש שעבר, בין היתר כדי לשנות את תוואי המסילות ולהזיז מסילות לקו השרון, עבודות דומות צפויות גם בראשית 2018.  

למעשה, מסתמן כי לא צפויה דחייה משמעותית בפתיחת התחנה וייתכן כי העיכוב הוא גם תוצאה של חוסר תיאום בין הגורמים המעורבים. כך למשל בתחילת חודש אוקטובר בישרה חברת "שפיר" למיינט רעננה כי להערכתה הרכבת עתידה להתחיל לפעול כחודשיים לאחר ש"תמסור" אותה לרכבת ישראל - דהיינו בחודש אפריל.

אולם גורם בכיר ברכבת אומר כעת כי לא מדובר בעיכוב, אלא בטווח ביטחון שהותירו לעצמם על פי התקדמות העבודות, שכן המועד לפתיחתה היה ונותר החציון השני של שנת 2018. "תהליך קבלת קו וחיבורו לרשת מסילות הארצית הינו תהליך מורכב שכולל בתוכו פעימת איתות (סנכרון של מערכת החשמל שמבוצע במועדים מוגדרים בשנה). יש מספר פעימות איתות בשנה, אשר מתקיימות בדיוק כאשר מטמיעים קו חדש", הוא אומר.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל נערכת לפתיחת רכבת השרון (531) במהלך החציון השני של 2018, לאחר מסירת הקו על ידי נתיבי ישראל, האמונה על תכנונו ובנייתו".