"איל מקיאג'", סניף "רננים" | צילום: רועי רובינשטיין

תושבת רעננה הגישה בתחילת השבוע בקשה לתביעה ייצוגית על סך 912 אלף שקל נגד חברת הקוסמטיקה "איל מקיאג'". בתביעה, אשר הוגשה על ידי עו"ד דיקלה ברנס לבית משפט "השלום" בראשון לציון, טוענת התובעת כי החברה אינה מחזירה ללקוחותיה עודף מזומן משוברי זיכוי בהתאם להוראות החוק.

"איל מקיאג'" הינה חברת קוסמטיקה בעלת 40 סניפים בארץ וכן חמישה בתי ספר ללימוד מקצועות האיפור והקוסמטיקה. חוק הגנת הצרכן, יש לציין, קובע כי במקרה שבו אדם מממש שובר זיכוי ונותר לזכותו סכום שאינו עולה על 5% מסכום השובר (עד 100 שקל), הצרכן זכאי לקבל את העודף במזומן.

בתביעה טוענת תושבת העיר כי כאשר הגיעה לחנות בקניון "רננים" ושילמה על מוצר מסוים בעזרת שוברי זיכוי, היא קיבלה את העודף בדמות שוברי זיכוי נוספים ולא בכסף, וזאת למרות שסכום העודף עמד על פחות מ-5% מסכום השובר.

"חלק מהצרכנים שנמנעת מהם הזכות לקבל עודף נאלצים לרכוש מוצר נוסף על מנת שלא לאבד את שווי ההפרש שנוצר, ובכך נכפה עליהם לרכוש מוצר נוסף בחנות שאין להם צורך בו", נכתב בכתב התביעה. "אילו המשיבה הייתה פועלת לפי הדין, לא היו מוציאים מכיסם את סכום הכסף הנוסף, הנובע מאי מתן ההפרש במזומן".

סכום התביעה האישי הוא שקל אחד, כאשר לכך מתווספת דרישה ל-20 שקלים על "עוגמת הנפש, בזבוז הזמן והכעס שהותיר המקרה בלקוחה". לפי אומדן זה, בחישוב לפי מספר לקוחות החברה ומספר העסקאות המתבצעות ברשת, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית על סך 912 שקלים אלף שקל.

"חוק הגנת הצרכן נועד להגן על זכויותיהם של הצרכנים במדינת ישראל,  ותביעות ייצוגיות מאפשרות להגשים מטרה זו", אמרה עו"ד ברנס למיינט רעננה. "זאת בין היתר על ידי אכיפת הוראות החוק על בתי עסק שאינם עומדים בו, ומתן פיצוי הולם ללקוחות אשר נפגעו כתוצאה מכך".

מחברת "איל מקיאג'" נמסר: "טרם קיבלנו את כתב התביעה ולכן אנחנו לא יכולים להתייחס לטענות האמורות".