צילום: יוגב עמרני סגן יו"ר ועד עובדי אמדוקס, יוסף כהן, שלח מכתב בהול אל ראשי עיריות כפר סבא ורעננה, יהודה בן חמו וזאב בילסקי, בבקשה לפתור את בעיית הפקקים ביציאה ממסוף האוטובוסים הסמוך לרחוב הפנינה ברעננה. רחוב הפנינה מאכלס בתוכו את חברת אמדוקס, מיקרוסופט וחברות היי-טק נוספות. על פי כהן, בכל יום נפגעת איכות חייהם של מעל 5,000 עובדים בצומת המבקשים להגיע ולצאת מן העבודה.

נמאס להשאר תקועים: מחאות הפקקים בכפר סבא
פקקים? רכבות? תכירו את האיש שרץ לעבודה



"אנחנו, עובדי היי-טק המועסקים בחברות המתחם, סובלים מעומסי תנועה כבדים על בסיס יומיומי ברחוב הפנינה", הוא כותב. "הפקקים מקשים על היציאה מהמתחם, גורמים לתאונות קלות ולרגשות תסכול. הם נגרמים כתוצאה מיציאת אוטובוסים בלתי פוסקת מהתחנה המרכזית של רעננה וחסימת הצומת על דרך השרון (גניבת רמזורים). בחודשים האחרונים נערכו בדיקות באזור, ראינו פקחים שסופרים את המכוניות שיוצאות מהמתחם, אבל בפועל לא היה שינוי והבעיה מחריפה".

למכתב הוסיף כהן מצגת מקיפה בה ניתוח המצב הנוכחי ופתרונות אפשריים. על פי כהן, כל יום בין השעות 16:00 ל-18:00 בערב יש פקקים שגורמים לנסיעה ברכב בציר הקצרצר שאורכו כמאה מטר, להימשך בין 15 ל-30 דקות. בימים מסוימים הפקק מגיע אל תוך החניון התת קרקעי וכלי הרכב עומדים עד קומה מינוס 4. ברחוב הפנינה עצמו, אוטובוסים חוסמים את הדרך וחונים על מסלול אחד, ובמקביל עקב העומס והרמזור הקצר, נהגי רכב "גונבים" אור אדום ובכך חוסמים את צומת דרך השרון והפנינה ומסכנים חיים. כהן מציג תיעוד של שמונה תמונות המסונכרנות עם שמונה מחזורים של הרמזור - 15 דקות בסך הכל, בהן נראה פקק בלתי נסבל של מכוניות, אוטובוסים ומוניות שירות ש"מצטרפים לחגיגה".

כהן, כאמור, מציע גם פתרונות. לדבריו, יש לחייב את מסוף האוטובוסים לסדר את יציאת האוטובוסים ולמנוע מהם להיכנס למסלול השמאלי ביותר ברחוב הפנינה. בנוסף הוא מציע לאפשר לאוטובוסים לצאת דרך "נתיבי האבות" לכיוון כביש 4 דרום. עוד נכתב, כי יש לשנות את סדרי התנועה בצומת הרחובות יהלום ונתיבי האבות ולאפשר למכוניות לחצות לרחוב הצומת וגם לרחוב טשרניחובסקי לכיוון צפון. בתוך כל זה, יש גם להגדיל את זמן האור הירוק ברמזור של רחוב הפנינה. לסיכום הוא מציע, לצבוע בצומת בין רחוב הפנינה ודרך השרון סימן בינלאומי על הכביש שמורה לנהגים על איסור לחסום את הצומת בשני הכיוונים וכן להגדיל את חלוקות הדוחות
לנהגים עבריינים.

"רצינו להעלות את הנושא בעקבות פניות רבות שקיבלנו מעובדים בחברה", הוסיף כהן. "כל הסיטואציה מגוחכת, מפני שאם לא היה לך מזל לחנות בחניונים הקרובים יותר, וחנית בחניון הרחוק חמש קומות למטה, אתה עלול להיקלע לפקק עד קומה מינוס חמש. אם אתה במצב כזה, אתה אבוד. יכול לקחת לך גם שעה לצאת מהפקק. אם חנית על הכביש בסמוך למפלס ואתה רוצה לצאת, אתה נתקל בפקק קשה מאוד. אנחנו פשוט תקועים ואין לאן לברוח. יש כאלה שיוצאים מוקדם יותר, וזה פחות נפוץ, אבל אחרים פשוט חוזרים למשרדים וממתינים עד שעות הערב המאוחרות ומפסידים שעות עם המשפחה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בצומת באחריות 'נתיבי ישראל' ובשטח השיפוט של רעננה. יחד עם זאת, העירייה תמשיך לקדם יציאה מהירה מרחוב טשרניחובסקי לכיוון כביש 4 דרום, ומשתפת פעולה עם עיריית רעננה ונציג 'אמדוקס', במטרה לפתור את הסוגיה".

מעיריית רעננה נמסר: "הצומת הינו באחריות החברה הלאומית לדרכים. יחד עם זאת, פעלה העירייה מול המשטרה וניידת משטרה מוצבת במקום, בהתאם לעומסי התנועה. העירייה נמצאת בקשר עם החברה הלאומית לדרכים ובעקבות פנייתה לחברה, תוכנן שינוי בצומת, שעתיד להתבצע כבר בשבועות הקרובים. אנו מאמינים כי בנוסף לכך, פתיחת החלק המזרחי של כביש 531 בנובמבר הקרוב, תקל על עומסי התנועה באופן משמעותי".