לפני כשנה וחצי שינה אתר עיריית רעננה את פניו: מאתר מיושן ולא מעודכן הוא הפך לאתר פעיל, או לפחות פעיל באופן סביר לאתר עירייה.

כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

באתר החדש, המורכב למעשה מעשרות פורטלים שונים של מחלקות העירייה, מחינוך, דרך הרווחה, ועד לאגף התרבות וספורט, יכולים התושבים להתעדכן בנוגע למתרחש בעיר. בכל פורטל שכזה תוכלו למצוא לא רק את שמותיהם של ראשי האגפים ודרכי ההתקשרות עמם, אלא גם את ההיסטוריה של התחום בעירייה ואת ה"אני מאמין" של האגף ומנהליו.



דף הבית של העירייה מחולק למעשה לשלושה, בכותרתו ישנו מרכיב עדכונים שדרכו יכולים התושבים ללמוד על מה שעתיד להתרחש בעיר. כל סטריפ מוליך לאתר המיועד לפעילות הרלוונטית, כולל טלפונים של מארגניה.

תחת הכותרת "רעננה באינטרנט", ובה שמונה לשונות שנועדו לקשר בין העירייה לתושב, יכול זה האחרון למצוא כמעט את כל מבוקשו בנוגע לקשר עם העירייה: טלפונים של לשכות אנשי המפתח בעיר (מייל ישיר לראש העיר גם כלול בתוך לשונית זו), חיבור למוקד העירוני, תשלום חשבונות, אגרת שלטים וחשבונות המים לתאגיד המקומי דרך אתר "סיטיפיי".

בחלקו השלישי והתחתון של האתר מקובצות ידיעות שעיקרן יחסי ציבור: פרסים שבהם זכתה העירייה וכיוצא באלו. יש לציין כי האתר מתעדכן כמעט ברמה יומית בידיעה אחת לפחות.

"האתר של העירייה אפקטיבי מאוד", קובעת שרה, תושבת העיר שמעידה על עצמה כמי שמשתמשת בו לעיתים קרובות. "אני נכנסת אליו לפחות פעם בשבוע אם לא יותר, בכל פעם שאני צריכה לדעת נתונים כמו טלפונים או כתובות מייל של גורם זה או אחר בעירייה אני מוצאת את זה די בקלות".

לדברי שרה, לא פעם בשנים האחרונות היא כתבה מיילים לראשי אגפים שונים ואף לראש העיר וקיבלה תשובות דיי מהירות. "ראש העיר עונה למייל כמעט באופן מיידי, באשר למחלקות השונות לפעמים זה לוקח כמה ימים, אבל זה עדיין מהיר. לא תמיד התשובות מספקות אותי, אבל כל שאלה או טענה שלי נענית".

בספטמבר האחרון, רגע לפני הבחירות המוניציפאליות, השיקה העירייה גם את הזרוע הסלולארית של האתר. כששאלנו לקראת החג את דור בני ה-30 בעיר על האפליקציה העירונית רובם כלל לא שמעו עליה. יחד עם זאת, המעטים שכן נחשפו אליה טענו כי היא נוחה לשימוש. בניגוד לאתר, דרך האפליקציה בלתי אפשרי להוציא פרוטוקולים של ישיבות מועצה וועדות, אך מיתר הבחינות השירותים הנגישים באפליקציה מקבילים לאלה שאפשר למצוא באתר.

לעיריית רעננה לא מעט דפי פייסבוק פעילים. דף הפייסבוק המרכזי של העירייה מקדם אירועים בעיר ונותן עדכונים שוטפים על אירועים קהילתיים המתקיימים בה לכמעט שישה וחצי אלף העוקבים שלה.



בתקופתו של ראש העירייה הקודם נחום חופרי העמוד היה מעדכן בזמן אמת על בעיות שצצות בעיר, כגון הפסקות חשמל או צירי תנועה שנחסמו בשל תאונות דרכים. לאחרונה הופסק נוהל זה.

דפים נוספים שמנהלת העירייה הם של מועצת הנשים ושל כמה מוסדות שקשורים באופן ישיר לעירייה ומתעדכנים גם הם לאורך השבוע.

בעירייה טוענים כי ראש העיר עצמו, זאב בילסקי, מעורב באופן משמעותי בפעילות המקוונת של העירייה וכי הוא מודע היטב ליכולת של הרשת להיות גורם מתווך בין העירייה לתושב.

ובכל זאת, חלק מתושבי העיר לא ממש מרגישים צורך בהתקשרות עם העירייה דרך האינטרנט והסלולאר. אלי, תושב העיר, טוען כי הוא כמעט ולא נכנס לאתר
העירייה או משתמש באפליקציה: "אני אפילו לא בטוח שאני חבר של העירייה בפייסבוק, אבל בכל מקרה - כשצריך לשלם משהו אני מעדיף לעשות את זה בדרכים אחרות".

חברו אייל דווקא חושב אחרת: "יצא כבר כמה פעמים להיכנס לאתר שלהם והוא בסדר גמור, אפשר להבין בו הכול, להגיע מהר למה שאתה רוצה ובסך הכול סבבה. כמו שאתה מצפה מאתר של עירייה שיהיה".

מעיריית רעננה נמסר: "נכון להיום ישנם אלפים רבים שמשתמשים, בפלטפורמות הניו מדיה של העירייה. כמובן שהיינו רוצים שישתמשו יותר ואנחנו מעודדים תושבים לעשות כך. קודם כל לנוחיותם, ושנית לחיסכון כללי ולשיפור איכות הסביבה.

"דף הפייסבוק הוא זירה לדיונים מעניינים על העיר וככלל אנחנו מאפשרים כל תגובה עניינית שאינה גולשת לדיבה ולשון הרע. לגבי פרסומים על הוול ישנה בעיה משפטית עם העניין היות ובעבר האפשרות נוצלה על ידי גופים פרסומיים שפרסמו על דף העירייה, תוך ניצול הפופולאריות של העמוד. בעתיד, אנחנו מקווים שהעניין ייפתר".