עבור ילד אחד בגן יול"א, משלמים הורי רעננה בממוצע קרוב לאלף שקלים בחודש. יחד עם זאת, אחת למספר חודשים יורדים מחשבונותיהם של ההורים תשלומים שוטפים אחרים בגין חוגים ופעילויות שונות. למרבה הפלא, למרות התשלומים מדי חודש, ההורים לפתע הפסיקו לקבל קבלות מהעירייה, מהסיבה הפשוטה שהעירייה רוצה לחסוך בנייר. "אנחנו רוצים לדעת על מה אנחנו משלמים", אומרים ההורים.

• בואו להצטרף לעמוד שלנו בפייסבוק

המצב בו נמצאים ההורים, כשהם לא מקבלים פירוט על תשלומיהם וללא קבלות מצד העירייה, מתרחש זה זמן מה, וכעת החליטו לטפל בנושא במסגרת ועד הורי גני הילדים. מספר הורים מספרים כי הם פנו בעבר לעירייה, אך לטענתם לא קיבלו מענה ולכן העלו את הנושא בישיבת הוועד. לאחר ששמעו את ההורים, החליטו ליבנת כהן ומיכל ברם, יושבות ראש הוועד, לפנות גם הן לעירייה. "מהעירייה אמרו לנו שיטפלו בנושא ואנחנו ממתינות, אך לא ברור מדוע בקשה טריוויאלית כזו לוקחת זמן רב כל כך", הן אמרו השבוע.

ברם אומרת כי נוצר מצב בו ההורים לא מצליחים לעקוב אחר מה הם משלמים. "היום, אנחנו כהורים לילדים בגנים לא מקבלים קבלות על תשלומים שיורדים לנו מחשבון הבנק", היא אומרת. "הנושא מפריע למספר רב של הורים בעיר ובצדק. כנציגת הוועד, העברנו פנייה לעירייה בנושא ואנחנו מאמינות שכמו בכל מקום ובכל נושא, כמו שמקבלים חשבונית על תשלומי ארנונה, אנחנו צריכים לקבל פירוט וקבלה על התשלומים שלנו".

ברם מספרת כי הוועד נפגש עם מיכל הירש נגרי, יו"ר אגף החינוך, וזו אמרה להם שהנושא בטיפול. "כשהעלינו את הבעיה, מיכל הסכימה איתנו ואמרה שהיא תטפל בנושא, אך זה לוקח כל כך הרבה זמן. גם אם העירייה לא יכולה להוציא לכל הורה קבלה בדואר, היא יכולה לשלוח קבלה בכתובת מייל. יש בעיר הורים שיש להם יותר מילד אחד בגן, וזה כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחר התשלומים בצורה כזו. הבקשה שלנו הגיונית וטריוויאלית".

מעיריית רעננה נמסר: "הורי גני הילדים מקבלים עם חוברת הרישום פירוט תשלומים בהם יחויבו במהלך השנה. הפסקת שליחת הקבלות הביתה נעשתה מתוך רצון לחסוך בנייר כחלק מערך שמירה על הסביבה. הורים המעוניינים לקבל קבלות באופן שוטף לביתם יכולים לפנות לעירייה. כמו כן בימים אלה השיקה העירייה שירות חדש המאפשר לתושבים לקבל חשבונות ישירות לתיבת המייל האישי של כל תושב".