mynet מביא לכם סדרת כתבות בשם "הפקק של המדינה", שיביאו את תמונת המצב מכבישים מרגיזים במיוחד ברחבי הארץ. יש לכם הצעות לפקקים איומים נוספים? אתם מוזמנים לטקבק ולספר לנו.

הפקק שמרגיז את כל תושבי אזור השרון מנתניה ועד כפר סבא מתנקז בצומת רעננה (צפון ומרכז). אלפי מכוניות נתקעות מדי יום בפקק שצפוי להשתחרר רק בסוף שנת 2009, אז תדליקו רדיו ותזחלו בסבלנות בדרך לעבודה.

תושבי הפקק חיים בסיוט כבר שנה וחצי בהן מתבצעות בצומת רעננה-צפון עבודות לבניית מחלף הגורמות לעומסי תנועה כבדים.


הסיוט בכביש. צילום: טל גוטמן

הנסיעה שאמורה להיות קצרה, 15 דקות לכל היותר, הופכת לנסיעה מתישה ומורטת עצבים של למעלה משעה.
הפקק מתחיל מאזור כלא השרון ונמשך עד צומת רעננה-צפון ולעיתים גולש גם אחרי צומת רעננה מרכז. עומס התנועה הכבד מפריע גם לכניסה לרחוב ויצמן באזור התעשייה ברעננה וגורם באופן ישיר לאיחורים, עיכובים ובעיקר עצבים לא נגמרים של תושבי האזור.

"עומסי התנועה הכבדים המצטברים בעיקר בשעות הבוקר מאלצים אותי לצאת לעבודתי בתל אביב, כשעתיים וחצי לפני השעה המיועדת, כדי לא לאחר. נסיעה שאמורה לקחת 45 דקות נמשכת ומתארכת", מספר קובי ישראלי ממושב משמרת.

"עד שכבר רוצים לייעל את הכבישים, יוצרים תוכנית שלא מתחשבת בתושבים ובצורך שלהם להמשיך ולנסוע באותם נתיבים", זועם שי גרנות מכפר יונה.

רחל אמיר מאבן יהודה מוסיפה: "העומסים הללו בכבישים יוצרים מצב בו הגעה לרעננה שכה קרובה אלינו, נמשכת למעלה משעה. הדבר מגביר את הכעסים
והמתחים כבר בשעות הבוקר והורס את מצב הרוח במשך כל היום".

"אני מוצא את עצמי יוצא בשעה 11 בבוקר לעבודה כדי לא להתמודד עם הפקקים, ואני נדרש להשלים את שעות העבודה החסרות ולהישאר עד שעות הלילה בעבודה", מוחה אבישי פרץ מתל מונד.

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה: "אחת מנקודות התורפה הבעייתיות ביותר, מבחינה תנועתית של דרך מס' 4, הינה צמד הצמתים רעננה ורעננה-צפון.

"על פי תוכניות החברה הלאומית לדרכים, אמורים לקום במקום שני צמתים אלה שלושה מחלפים - רעננה-דרום, רעננה-מרכז ורעננה-צפון. בנוסף, במחלף רעננה-דרום אמורה להתחבר דרך מתוכננת נוספת, דרך מס' 531, שעל פי התכנון הסופי שלה תהיה דרך פרברית מהירה".