"עיריית רעננה מרחיבה את מגוון השירותים הממוחשבים הניתנים און ליין על ידי המרכז שירות לתושב, ומוסיפה שירות חדש: קבלת אישור לטאבו", זהו נוסח ההודעה לתקשורת שהוציאה היום (ראשון) עיריית רעננה, וקדמה לה, התייחסותו של ראש העירייה חיים ברוידא בפוסט השבועי שלו אמש (מוצ"ש). 

צילום: אוראל כהן, כלכליסט

בהודעה צויין, כי השירות החדש אשר מתקיים בשיתוף פעולה עם רשם המקרקעין, מאפשר לתושב לקבל את אישור העירייה לטאבו (על היעדר חובות) בצורה מקוונת ישירות למייל, בצורה קלה ונוחה ומבלי להגיע למרכז שירות לתושב.

מדובר למעשה בשירות חדש אותו הוסיפה העירייה לשירות שניתן על ידי משרד המשפטים בנובמבר 2016 ובו יכולים לקבל מגישי התיקים הודעות טקסט ודואר אלקטרוני בדבר התחלת הטיפול בתיק, ויתעדכנו באמצעותם בהתקדמות הטיפול. ככל שהתיק יסתיים ברישום, תישלחנה למגיש התיק הודעת טקסט והודעת מייל בדבר אישורו, וכן קישור לרכישת נסח רישום מקורי מקוון המעיד על ביצוע הפעולה. 

לדברי העירייה, הנתונים מראים כי מידי שנה מונפקים על ידי המרכז שירות לתושב כ-3,000 אישורים מסוג זה, והשירות החדש חוסך זמן יקר לאלפי התושבים אשר זקוקים לו, ומאפשר קבלת הטופס ישירות לתיבת המייל.