בשנת הלימודים תש"פ ילמדו בכל מוסדות החינוך בעיר 16,665 תלמידים, מתוכם  3,314 ילדים, שילמדו ב-115 גני הילדים. 

הפנינג חלוקת תיקים לעולים לכיתה א'. צילום: הנהגת הורים

בכלל בתי הספר בעיר ילמדו  13,351 תלמידים, מהם יתחילו דרכם 1,116 ילדים העולים השנה לכיתה א'. מספר התלמידים הממוצע בכיתות א' הוא 28 תלמידים לכיתה. מקרב כלל תלמידי העיר, כ- 200 עולים חדשים יתווספו השנה למערכת החינוך בעיר.

השנה תיפתחנה בעיר 8 כיתות גן חדשות, מהן 3 כיתות גן חינוך מיוחד. כן ייפתחו בעיר 9 כיתות חדשות לחינוך מיוחד, בהן 4 כיתות תקשורתיות; ייפתח בית ספר תקשורתי חדש ובו 3 כיתות: 2 כיתות א' וכיתה ב'.

מרחב למידה חדש. צילום: עיריית רעננה

בנוסף, נפתחו שלושה מרחבי למידה חדשים: מרחב למידה חדש בבי"ס ברטוב: המרחב, בן 2 כיתות, מיועד לתלמידי א'-ב' שהינם על הרצף התקשורתי, שהינם בעלי יכולת להיות משולבים בבית ספר רגיל. במרחב ייאגמו המשאבים והטיפולים הייעודיים לתלמידיו. שני מרחבי למידה בבית ספר זיו:  בבית הספר ייפתחו שני מרחבי לימוד, לשכבת ב' ולשכבת ג'.  המרחבים הלימודיים בבית הספר, מבטאים שיטת לימוד חדשה המאפשרת לתלמידים ללמד לפי בחירתם בקצב שלהם, תוך דיאלוג מתמיד עם המורים שבמרחב. במרחב לומדים כל תלמידי השכבה עם שלושה מורים בקבוצות קטנות במוקדי למידה שונים.

בשבוע שעבר נערך לראשונה ברעננה - הפנינג מיוחד לילדים שנכנסים לכיתה א' ולהוריהם בשיתוף מכון מרחבים, מייסד התכנית "בואו נשחק ברחוב סומסום", ערוץ הופ! ומשרד החינוך. באירוע חלוקו לילדים תיקים חדשים. 

תכניות לימודים חדשות:

גני הילדים

"רואים ישר רואים הפוך" – הנושא השנתי בגני היול"א בשנה"ל תש"פ. התכנית תעסוק בחקר של ניגודים והפכים, בתופעות טבע מרתקות ובעולם המוסיקה והאומנות. הילדים ילמדו לחקור באמצעות משחקים, שירים, סיפורים, יצירה ועוד.

"ילדים מדברים שלום"- על הבחירה בדרכי שלום בכל  ההיבטים החל מהשלום עם עצמי, עם משפחתי, עם חבריי, עם הסביבה שלי, עם השכונה ובמדינה שלי. 

"יחד לב אל לב" – תכנית ייעודית לגני טרום טרום חובה, ובה יצירות ספרות, דקלומים ושירים.

יסודי:

"רשת בטוחה"- סדנא משותפת לתלמידים והורים בנושא בטיחות וסכנות ברשת, שתתקיים עבור כל אחת מהכיתות בשכבת ד'. הסדנא תהווה תוספת לתכנית קיימת ותתקיים בהמשך להרצאה, כחלק מפעילות משותפת בת שעתיים להורים ותלמידים. 

האקתון לתלמידי כיתות ה' – ו'. במסגרת ההאקתון, נציגים מכל בתי הספר יתמקדו בצרכים הקיימים בשטח וינסו, בעזרתם של  מנטורים מתנדבים מהקהילה, לחקור אותם ולמצוא להם פתרונות.

"איזה מין אנחנו", בשיתוף קרן רועי לא אחסר. פעילות בת 5 מפגשים בנושא מיניות בריאה לכל שכבות ו ברעננה. הפעילות כוללת שני מפגשים לכלל הבנות בשכבה, שני מפגשים לכלל הבנים בשכבה ומפגש כיתתי הכולל את הבנים והבנות.

"מתרעננים" – פורום ראש העיר ונציגי מועצות התלמידים. במסגרת הפורום, ייפגש ראש העיר עם נציגי מועצות התלמידים של בתי הספר היסודיים לקידום יוזמות ונושאים שונים. הפורום יתכנס במהלך השנה לשלושה מפגשים מתוך מטרה לייעץ לראש העיר בנושאים שתלמידי העיר מעוניינים לקדם.

אליפות הסייבר ברעננה  - אליפות עירונית לנבחרות בתי הספר מכיתות ג – ו,  המתקיימת כחלק מפעילות המערכת.

"מעורבים בלב העניין" – עם מתנדבי עמותת של"מ -  עמותת ש.ל.מ, הפועלת בהתנדבות מלאה, מחדשת ומשיקה את התכנית "מעורבים בלב העניין" הכוללת מפגשי "שיח  בגובה העיניים". במסגרת התכנית, תלמידי כיתות ה'-ו' נפגשים עם מתנדב מבוגר לשיח חברתי ערכי בנושאים שמעניינים אותם. התכנית מעודדת את הלומדים לשוחח על מסרים חברתיים הרלוונטיים לחייהם בנוכחות מבוגר משמעותי. 

מתחם הגנים החדש בנווה זמר. צילום: עיריית רעננה

על יסודי:

מדברים על אלכוהול – התכנית תעסוק בהשפעות האלכוהול ובהעלאת המודעות לסכנותיו. כל תלמידי כיתות ח והוריהם, יוזמנו לפעילות חווייתית משותפת שתכלול הצגה ושיח בנושא מניעת אלכוהול וסמים.

קודקודה - תלמידות נבחרות מכיתות ח, ביוזמה משותפת של חברת נייס ועיריית רעננה, יקחו חלק בתכנית שתעסוק בתכנות וכתיבת קוד, לעידוד תלמידות להשתלבות במגמות הטכנולוגיות. מנטוריות בתכנית ישמשו מהנדסות מתנדבות מחברת נייס.

דמוקרטיה ומשפט - תכנית לתלמידי כיתות ט במסגרתה יקחו חלק כלל תלמידי השכבה ביום פעילות מלא בבית משפט השלום בהרצליה וילמדו בנוסף בדרך חוויתית על מערכת המשפט בישראל.

מתכנתות - תכנית במימון משרד החינוך עבור תלמידות כיתות ט, לחשיפה לשפות תכנות וכתיבת קוד.

תקשוב וטכנולוגיה

פתרונות תקשוב מתקדמים בבתי הספר. החל משנת הלימודים תש"ף,  משרד החינוך בשיתוף עיריית רעננה  מממנים רכישת תוכנות לניהול פדגוגי ותוכנות לניהול מערכת שעות ועובדי הוראה לכל בית הספר.

בנוסף, בשנת הלימודים הבאה מתוכנן מהלך מחושב בשיתוף  פעולה עם אגף המיחשוב וטכנולוגיות מידע  בעירייה ובמימונו להכנסת פתרונות תקשוב מתקדמים לייעול העבודה במוסדות החינוך הן מבחינה פדגוגית והן מבחינה אדמניסטרטיבית. בין המערכות המתוכננות, מערכת טפסים וחיתום דיגיטלי,  מערכת שיבוץ  ליום הורים, שדרוג האתר הבית ספרי במערכת דיוור כולל ניוזלטר, מערכת תכנון שבועי ועוד.

הסעות

מלווי ההסעות יעברו השתלמות כוללת בתחילת שנה, הנוגעת לאופי התלמידים ולהכשרה בתחום עזרה ראשונה. בשנה הבאה יתוגבר מערך ההסעות הקיים, יתווספו אוטובוסים שיסיעו את התלמידים המתגוררים בשכונות הצפוניות- רסקו, נווה זמר, לב הפארק, נאות עוזי וקריית שרת- לתיכון אביב, חטיבת רימון וחטיבת אלון.

כמו כן, הוקם מערך שאטלים עירוני, שישרת את תלמידי העיר ויספק הסעות לבתי הספר ללא תשלום. מדובר בפתרון לתלמידים הגרים במרחק של מעל קילומטר מבית הספר. 

מערך הסעות חדש. צילום: עירית רעננה

פיתוח ההון האנושי 

לראשונה תיפתח בעיר, בשיתוף מכללת בית ברל,  חממה עירונית לפיתוח מקצועי למורי סטאז' ושנה א' ברוח העיר. עד כה מורים אלו נדרשו לצאת מהעיר לאחת המכללות בכדי להשתלם. לראשונה בעיר, יקבלו בתי הספר ליווי בית ספרי שמטרתו פיתוח ההון האנושי כחלק מתהליכים מערכתיים בית ספריים.

 "דרך רעננה"- רעננה תמשיך להוביל השנה, בשיתוף משרד החינוך, תהליכי פיתוח מקצועי עירוניים ב"דרך רעננה" – דרך ייחודית, שפותחה בעיר במסגרתה הפיתוח המקצועי של המורים.  התהליך הינו חלק מקידום תהליכים מערכתיים בית ספריים ומושתת על עקרונות של בחירה, רלוונטיות, גמישות, העצמה ואמון כחלק מתפיסה של מנהיגות אותנטית. במרכז תהליכי הפיתוח המקצועי יעמדו תהליכים להובלת  התחדשות פדגוגית מקדמת הכלה: מורי ומורות בתי הספר היסודי יוזמנו לבחור את תהליכי הפיתוח שהם מבקשים להוביל ולבנות בעצמם , לצורך כך, תכנית למידה אישית רלוונטית למשימות הלמידה שלהם.  מורי ומורות העל יסודי יוזמנו להצטרף לצוותי פיתוח של התחדשות פדגוגית מקדמת הכלה שיאפשרו להם להבנות ידע ולגבש תכניות פעולה רלוונטיות ואפקטיביות לארגון בו הם פועלים. 

מרחבי למידה חדשים. צילום: פרטי

חיים ברוידא סיכם אמש (מוצ"ש) את ההיערכות לפתיחת שנה"ל: "ילדינו חוזרים לגנים ולבתי הספר. שנת הלימודים נפתחת תוך עמידה ב 5 יעדים מרכזיים שהגדרתי עם כניסתי לתפקיד: 
* הבטחתי וקיימתי. בעיר יפתח בית ספר חדש לילדים על הרצף האוטיסטי. 
* השקנו ועמדנו בהצלחה ביישום רפורמת הסייעות המהפכנית שתכליתה ביצוע הסדרה מקיפה בתנאי העסקתן. 
* השקנו פיילוט להפעלת מערך שאטלים עירוני לבתי ספר לתלמידים שעבורם אין פתרון הסעים אחר. 
* נעמוד באתגר של פתיחת שנת לימודים ללא עיכובים, כולל מוכנות של 8 גנים שנבנו בשיא של זמן - 7 חודשים בלבד ותוספות בינוי בבית ספר תל"י. 
* עשרות מוסדות לימוד שופצו הקיץ. נוספים ישודרגו בשנה הקרובה, בהתאם לתכנית האב הרב-שנתית שהגדרנו. 
מכלול פעולות ההערכות והבינוי נעשו כאמור בפרקי זמן קצרים ובלוחות זמנים קשיחים ומאתגרים.  שמח וגאה שהצלחנו לעמוד באתגרים. אני מברך את כלל העושים במלאכה, ומאחל לכולנו שנה פורייה ובטוחה. שנה של צמיחה הגשמה לימודית, ערכית וחברתית".